Met Safety Lights bereikt u het meeste resultaat, namelijk
twee niet
te felle lichtbronnen, kleur en breedte voor de tegenligger en bovenal
voldoet u hiermee aan het "2 ogen effect". Dit geldt zowel voor
overdag als s avonds. Bovendien valt u extra op wanneer u niet gezien
wordt en remt. Met een
Safety Headlights op de grootlichtlamp aangesloten en brandend, in plaats van
het dimlicht, bent u reeds van verre beter zichtbaar dan met dimlicht. Het volle dimlicht is te fel, let u maar eens op tegenliggers.
In de reclame voor de Nightview bril van Pearl is dit ook duidelijk te zien. Het
effect van onze Headlights voor de tegenligger zonder Nightview bril is vergelijkbaar met
het effect als de tegenligger een Nightview bril op heeft. De tegenligger ziet
ons dus minder hinderlijk.
Het beste resultaat krijgt u met een witte lamp. In het donker kunt u het beste niet het volle dimlicht inschakelen maar de dimlichtlamp met
de Duplo Headlights gedimd laten branden op ca 50%. Als omstandigheden dit noodzaken kunt u eenvoudig het
dimlicht harder aanzetten of het grootlicht voluit aanzetten. De Safety Headlights hoeft u niet uit
te schakelen, dit gebeurt automatisch. Dit is
eenvoudig met de aanwezige schakelaars te bedienen door de Safety Headlights op de
grootlichtlamp altijd te laten branden bij contact aan. U heeft dan nog de stand dimlicht/grootlicht die u in
noodgevallen kunt gebruiken. Heeft u een stadslichtlampje in de grootlicht reflector dan kunt u
deze het beste verwijderen. Een afzonderlijk stadslichtlampje kunt u gewoon
laten zitten. Deze Safety Lights producten werken uitsluitend op 12V
gelijkstroom. Scooters hebben niet altijd 12V gelijkstroom op de koplamp, daarop werkt
Safety Headlights dus niet. Nota bene: Schakel bij tegenliggers altijd zover
mogelijk terug, door het licht van de tegenligger heeft u immers geen voluit brandende
lampen nodig en zo wordt u veel beter gezien en ingeschat omdat u niet verblindt!
Met Safety Lights bereikt u het meeste resultaat, namelijk niet
te felle lichtbronnen, kleur en markeert u de hoeken en flanken van uw auto. Dit geldt zowel voor overdag als s avonds. Bovendien valt u extra op wanneer
u niet gezien wordt en remt. Overdag en in de schemer is dit voldoende en is dit beter dan het volle dimlicht
omdat dit te fel is. In het donker kunt u het beste De Safety Duplo Headlights
gebruiken, de stand 25% grootlicht en 50% dimlicht is voor de meeste gebruikers
de ideale combinatie. WIlt u meer dimlicht dan schakelt u dit in. Een
stadslichtlampje in de grootlicht reflector kunt u het beste verwijderen. Een afzonderlijk
stadslichtlampje kunt u laten zitten.
Het beste resultaat om gezien te worden heeft u overdag met alleen de Safety
Running Lights en 's avonds met een (gedimd brandende) grootlichtlamp erbij. Zien doet u het meest
door witte lampen te nemen (met Safety Duploheadlights). Nota bene:
Schakel bij tegenliggers altijd zoveel mogelijk terug, door het licht van de tegenligger
heeft u immers geen voluit brandende lampen nodig en zo wordt u veel beter gezien en
ingeschat omdat u niet verblindt!
Onder communicatie leest u hoe Safety Lights de communicatie tussen weggebruikers verbetert.
Het voorbeeld onder deze link is een voorbeeld van hoe slecht de motorrijder te zien is.
[Mocht uw beveiliging actieve inhoud van onze website blokkeren, klik dan op de waarschuwing
en sta de geblokkeerde inhoud toe om de knop "Vorige" te laten werken.]
© Safety Lights. Opvallend veilig!