Resumé: De kern van de materie is als volgt:  A- als je naar een felle lamp kijkt zie je niet of nauwelijks wat erachter zit! Tevens maakt omgevingslicht je ogen ongevoeliger (zet je dashboard in auto maar eens zachter, dat scheelt heel veel)! Anders gezegd: als je even went aan weinig licht dan krijgt ook de mens het nachtzichteffect, namelijk dat zijn ogen veel gevoeliger worden en hij steeds meer gaat zien (als je even in bed ligt zie je steeds meer in de slaapkamer).  B- bij motorfiets ontbreekt de ogenreflex omdat de koplamp maar 1 lichtvlek geeft. C- voordat er iets mis gaat zal een verkeersdeelnemer remmen, als er dan kort een flash ontstaat is de gehele omgeving bij de les, iedereen ziet deze bestuurder en houdt met hem rekening! 

De motorrijder kan ook lezen: veiligmotorrijden.info

De automobilist kan ook lezen: veiligautorijden.info

Wij bieden een uniek tweeledig concept om gezien te worden en ongelukken te voorkomen. Wij hebben modules ontwikkeld voor op de richtingaanwijzers (Running & Alarmlights modules met en zonder richting automatisch uitgaan) en voor op de koplampen (Dagrijverlichting, Headlight en Double Headlights modules). Deze modules bieden tweeledige (dubbele) veiligheid.  Helpt "beter gezien worden" niet en komt u voor een vervelende situatie te staan dan valt u op als u remt!  Veel ongelukken zijn volgens de gebruikers reeds hiermee voorkomen, zie het gastenboek.

Het probleem: De koplamp van een motor zit veel hoger dan bij een auto en een motor komt ook nog omhoog bij gas geven. Kijk maar eens vanaf de hoogte van een buitenspiegel van een normale auto in uw koplamp, dat wil zeggen vanaf een lagere spiegel in een hogere koplamp. Let ook avonds eens op het feit dat u het in de verte goed ziet als er niemand aankomt en dat dit voorbij is zo gauw een lichtje in uw gezichtsveld verschijnt. Überhaupt als u naar een lamp kijkt ziet u eromheen nagenoeg niets! Pas dus op als u inhaalt, want dan kijkt de automobilist zeer ongunstig in uw koplamp. Dit is vergelijkbaar als wanneer uw tegenligger over een drempel gaat! Alleen is het bij over een drempel gaan maar heel kort en bij inhalen veel langer. Wilt u dit zelf waarnemen dan moet u echt even door de knieën om net zo ongunstig in uw koplamp te kijken als de automobilist wanneer u inhaalt.

Running-Lights: Door de richtingaanwijzers continue op een gedimde stand te laten branden voegt u bij de motor 2 vlekjes toe die door het onderbewustzijn (primitieve brein) als mogelijke ogen van roofdieren beschouwd worden en daarom zelden over het hoofd worden gezien (zelfs onderzocht bij jonge kinderen). Voor de wetenschappelijke onderzoeken klik hier. Ook vindt u hier belangrijke onderzoeksresultaten over hoe een automobilist een kruising beoordeelt (in een fractie van seconde). Verder maken deze zogenaamde Running-Lights uw profiel breder. Ook valt oranje vanwege de kleur van vuur (gevaar) veel beter op.

Wij maken het seinen veel opvallender door de lampen niet feller, maar UIT te laten gaan, door kort / lang en tevens om en om feller te flashen. De duur van dit automatische signaal kunt u instellen, zowel voor overdag als voor de aparte avondstand. Dit is ideaal bij inhalen maar ook als hoffelijkheidsignaal naar overstekende voetgangers.

De vlek die uw koplamp op het netvlies van de tegenligger geeft, maken we kleiner en zorgen dat vooral U (de mens) gezien wordt en niet zozeer de lichtvlek. Vooral bij inhalen, als de automobilist via meestal een lagere spiegel zeer ongunstig in uw koplamp kijkt is dit heel belangrijk. Nogmaals probeer dit s.v.p. zelf uit door vanaf de (lage) hoogte van een buitenspiegel in uw (hogere) koplamp te kijken, u moet wel even door de knieën. Deze verlichting is prettiger voor de tegenligger, het hindert veel minder dan gewoon dimlicht en daardoor is het veel veiliger.

Wij laten de gewone gloeilamp efficiënter branden. We nemen het zwarte gat weg, dat zich bevindt voor de plaats waar het dimlicht valt. Tevens schijnen we verder (met sterk gedimd grootlicht) zodat alles wat reflecteert 150m eerder te zien is. Tevens stellen uw ogen zich gevoeliger in wanneer u met minder dimlicht rijdt. U krijgt dus 2 redenen waardoor u vooral in de verte meer kunt zien

Wij voegen geen schakelaars toe maar doen alles met de aanwezige schakelaars en met behoud van alle functies. U krijgt alleen meer functies! Ook bespaart u op brandstof bij gebruik van een van onze Headlight modules of anders gesteld, u krijgt meer vermogen voor uw achterwiel (ca 1% motor en 2% auto). 

 

Voor een demo op richtingaanwijzers op de motor klikt u hier.

Voor een demo van het automatisch seinen op de koplamp van een motor klik hier.

Voor en demo op een auto klik hier.

Voor wetenschappelijke onderzoeken en uitleg klik hier.

Wilt u weten welke producten wat kunnen? klik dan op prijzen dan opent in een nieuw venster het overzicht van onze producten.

Nb vergeet niet uw kennissen en iedereen die het horen wil op de hoogte te brengen dat ze voortaan aan de voorkant kunnen zien als u geen voorrang gaat verlenen! Dit geldt ook bij andere Safety Lights gebruikers want als de richtingaanwijzers continue branden en niet even gaan UIT-flashen dan weet u voortaan dat er NIET geremd wordt. Niet remmen betekent doorrijden, dus geen voorrang verlenen, door rood gaan rijden etc.!