... Safety Lights ... project .. producten ..

Wees nieuwsgierig en laat u verrassen hoe waarnemen werkt, wat er mis kan gaan en wat er (veel) beter kan.

2 modules die, volgens de gebruikers, reeds menig ongeluk hebben voorkomen!

Beter gezien worden => Kleinere koplampvlek => gedimd grootlicht!

Opvallende "oogjes" op de motorfiets => gedimd brandende richtingaanwijzers cq Running Lights!

Niet knipperen maar opvallen en "bij de les" => flashen richtingaanwijzers!

Efficienter verlichten => gedimd grootlicht en regelbaar dimlicht!

Nog meer opvallen en "wakker schudden" => flashen koplampen!

Ook voor voetgangers en fietsers. Klik hier, voor een korte uitleg.

Wij raden aan deze website t.z.t. in zijn geheel te lezen. Heeft u nu weinig tijd klik dan voor een samenvatting hier. Alles is KEMA getest en voldoet aan CE.

RM Ingeneering heeft met het oog op het verhogen van de verkeersveiligheid de afgelopen vijftien jaar pionierswerk verricht op het gebied van auto- en motorverlichting. Ons doel is de bestaande verlichting van auto's en motoren sterk te blijven verbeteren. Rijden wordt hierdoor niet alleen veiliger, maar ook veel comfortabeler. Safety Lights producten maken gebruik van ons overlevingsinstinct en zorgen ervoor dat de verkeersdeelnemers in uw omgeving alert zijn en met hun volle aandacht bij het verkeer. Wij ontwikkelen onze producten op basis van wetenschappelijke onderzoeken en natuurkundige feiten.


Bij het ontwikkelen van onze producten houden wij rekening met alle weggebruikers, ook de voetgangers en fietsers. We gebruiken de al op uw voertuig aanwezige schakelaars en lampen: er worden dus geen schakelaars of lampen toegevoegd. Uw elektronica en bedrading wijzigen niet. Wel worden uw verlichtingsopties uitgebreid, met behoud van de standaard mogelijkheden. Onze modules zijn steeds volledig naar uw persoonlijke wensen instelbaar, zijn KEMA getest en voldoen aan strenge automotive normen!

Verlichten en signaleren:

Een aantal speciaal ontwikkelde modules zorgt voor aanpassing van de wijze van verlichting door de koplampen. Andere modules zorgen voor verbetering van de signaal functies op de knipperlichten. Deze producten zorgen dat u beter en eerder gezien wordt dan zonder module. Andere weggebruikers kunnen hierdoor uw afstand en snelheid veel beter inschatten en hierop anticiperen. U profiteert ook zelf direct, doordat u met deze modules meer kunt zien. De koplampen van uw voertuig verlichten namelijk de weg veel efficiënter doordat ze verder schijnen maar tegelijkertijd minder hinderlijk zijn voor de tegenligger. U kunt ook extra opvallen bij het remmen. Een multifunctioneel attentiesignaal biedt verrassende voordelen, zowel aan de achterzijde als de voorzijde van het voertuig. Dit signaal kan een botsing voorkomen en het vermindert in ieder geval de klap (kracht) van een botsing. Als u eerder wordt waargenomen, remt de ander immers eerder! Dit kan levensreddend zijn voor u, uw passagier(s) en andere weggebruikers.

Reddingsbaken:

Met behulp van speciale lichtpatronen kunt u uw voertuig tot een opvallend baken van veiligheid maken.

Voorbeelden zijn:

  • Running-lights (permanent gedimd brandende richtingaanwijzers). Zie de Running & Alarmlights modules.
  • Automatisch uitgaan van de richtingaanwijzers. Zie de Running & Alarmlights RA modules.
  • Automatisch alarmlichten bij remmen voor file. Zie de Running & Alarmlights modules. Is naar wens instelbaar en uitschakelbaar.
  • Filepatroon. Speciaal ontwikkeld voor het laten opvallen van tweewielers bij het tussen de files door rijden. Zie de Running & Alarmlights modules.
  • SOS patroon. Voor het geval u onverhoopt pech mocht krijgen. Zie de Running & Alarmlights modules.
  • Dag-rijverlichting (gedimd grootlicht). Voordelen: energie besparing en het niet langer overstralen van de fietsers. Zie de (double) Headlight(s) modules.
  • Multifunctioneel attentiesignaal. Als er iets dreigt fout te gaan wilt u dit voorkomen en gaat u remmen. Als hierbij automatisch uw (gedimd) continu brandende richtingaanwijzers, en/of koplampen, even heel snel UIT knipperen, wordt u ogenblikkelijk gezien. (Nb dus zachter flashen ipv harder!) Tevens zal de ander met zijn 'aandacht bij de les zijn' en bovendien rekening met u houden. Deze optie kan aangezet worden in zowel de Running & Alarmlights modules als in de Headlight (B) en de Double Headlights modules.
  • Waarschuwing dat er geen voorrang gegeven gaat worden. Als u iemand tegenkomt met zacht brandende richtingaanwijzers die aan u voorrang moet geven maar de gedimd brandende richtingaanwijzers knipperen niet snel (nb UIT flashen), wacht dan maar heel even want hij remt niet en zal derhalve ook geen voorrang gaan verlenen! Bij algemene toepassing is deze functie erg nuttig. N.b. u kunt nu al een gebruiker tegenkomen en er vanaf dit moment al uw voordeel mee doen! Deze optie kan aangezet worden in de Running & Alarmlights modules, in de Headlight (B) en in de Double Headlights modules.
  • Hoffelijkheidsignaal (zachter seinen volgens een rustig maar zeer opvallend patroon). Dit om aan te geven dat er voorrang verleend gaat worden aan voetgangers en andere weggebruikers. Dit is tevens een duidelijk en opvallend signaal bij het inhalen. Lees meer bij de Double Headlights modules.

Wetenschappelijk onderzoek:

Een aantal van deze verbeteringen is door vooruitstrevende Franse en ook Duitse autofabrikanten als Mercedes inmiddels in de nieuwste modellen op kleine schaal toegepast. De verbeteringen worden ondersteund door wetenschappelijk onderzoek in diverse landen.

Beschikbaar voor iedereen!

De modules van RM Ingeneering maken deze verbeteringen nu beschikbaar voor het grote publiek. Dit niet in het minst omdat de modules zeer betaalbaar zijn en kunnen worden ingebouwd in elk type voertuig. Zolang de verlichting maar via de accu (12V) loopt, kan inbouwen plaatsvinden ongeacht het bouwjaar van het voertuig! Daardoor zijn onze modules toepasbaar op iedere auto en motor, maar ook op uw scooter, caravan of aanhanger. Zelfs op een scootmobile, mits deze is voorzien van 12V gelijkstroom.

Klik hier voor informatie over de toepasselijke wettelijke bepalingen

Een CAN-bus uitvoering is geen probleem.
Voor Xenon zijn er diverse mogelijkheden.