Tip 33

Menu's met meer dan 2 remtikken moeilijk te bereiken, alleen bij oudere modellen.

De voetrem blijkt sneller te werken dan de handrem en er kan dus vrij gemakkelijk met de voetrem ingesteld worden. O.a. de BMW R1150RT heeft namelijk een systeem waarbij de remlichtlamp gecontroleerd wordt en als deze stuk is kan het achterlichtlampje feller gaan branden bij remmen. Door dit systeem is er langer spanning op de achterlichtlamp dan normaal waardoor de normale snelheid voor het "remtikken" niet goed werkt. Het systeem is langzaam waardoor u mogelijk te snel tikt. Een oplossing is dat u een extra drukknopschakelaartje monteert met een diode (0,5 Ampére is voldoende) waarmee u de Safety Lights makkelijk kunt instellen. Zie het onderstaande schema 2) over "instelschakelaar". Nb u moet deze motoren ook zonder extra schakelaar kunnen bedienen mits u niet te snel tikt. Indien u tikt met een snelheid van 0,2 sec moet het kunnen lukken. Bij de nieuwere modules heeft u de mogelijkheid om deze op langzaam tikken in te stellen.

2) Aansluitschema instelschakelaar Safety Lights.

[Klik op de waarschuwing en sta de geblokkeerde inhoud toe om de knop "Vorige" te laten werken.]

© Design Lights