Hoe wordt u het beste gezien?

De tweewielers:

Met Safety Lights bereikt u het meeste resultaat, namelijk twee niet te felle lichtbronnen, kleur en “breedte” voor de tegenligger en bovenal voldoet u hiermee aan het "2 ogen effect". Dit geldt zowel voor overdag als ’s avonds. Bovendien valt u extra op wanneer u niet gezien wordt en remt. Met een Safety Headlights op de grootlichtlamp aangesloten en brandend, in plaats van het dimlicht, bent u reeds van verre beter zichtbaar dan met dimlicht. Het volle dimlicht is te fel, let u maar eens op tegenliggers. In de reclame voor de Nightview bril van Pearl is dit ook duidelijk te zien. Het effect van onze Headlights voor de tegenligger zonder Nightview bril is vergelijkbaar met het effect als de tegenligger een Nightview bril op heeft. De tegenligger ziet ons dus minder hinderlijk.
Het beste resultaat krijgt u met een witte lamp. In het donker kunt u het beste niet het volle dimlicht inschakelen maar de dimlichtlamp met de Duplo Headlights gedimd laten branden op ca 50%. Als omstandigheden dit noodzaken kunt u eenvoudig het dimlicht harder aanzetten of het grootlicht voluit aanzetten. De Safety Headlights hoeft u niet uit te schakelen, dit gebeurt automatisch. Dit is eenvoudig met de aanwezige schakelaars te bedienen door de Safety Headlights op de grootlichtlamp altijd te laten branden bij contact aan. U heeft dan nog de stand dimlicht/grootlicht die u “in noodgevallen” kunt gebruiken. Heeft u een stadslichtlampje in de grootlicht reflector dan kunt u deze het beste verwijderen. Een afzonderlijk stadslichtlampje kunt u gewoon laten zitten. Deze Safety Lights producten werken uitsluitend op 12V gelijkstroom. Scooters hebben niet altijd 12V gelijkstroom op de koplamp, daarop werkt Safety Headlights dus niet. Nota bene: Schakel bij tegenliggers altijd zover mogelijk terug, door het licht van de tegenligger heeft u immers geen voluit brandende lampen nodig en zo wordt u veel beter gezien en ingeschat omdat u niet verblindt!

De automobielen:

Met Safety Lights bereikt u het meeste resultaat, namelijk niet te felle lichtbronnen, kleur en markeert u de hoeken en flanken van uw auto. Dit geldt zowel voor overdag als ’s avonds. Bovendien valt u extra op wanneer u niet gezien wordt en remt. Overdag en in de schemer is dit voldoende en is dit beter dan het volle dimlicht omdat dit te fel is. In het donker kunt u het beste De Safety Duplo Headlights gebruiken, de stand 25% grootlicht en 50% dimlicht is voor de meeste gebruikers de ideale combinatie. WIlt u meer dimlicht dan schakelt u dit in. Een stadslichtlampje in de grootlicht reflector kunt u het beste verwijderen. Een afzonderlijk stadslichtlampje kunt u laten zitten.
Het beste resultaat om gezien te worden heeft u overdag met alleen de Safety Running Lights en 's avonds met een (gedimd brandende) grootlichtlamp erbij. Zien doet u het meest door witte lampen te nemen (met Safety Duploheadlights). Nota bene: Schakel bij tegenliggers altijd zoveel mogelijk terug, door het licht van de tegenligger heeft u immers geen voluit brandende lampen nodig en zo wordt u veel beter gezien en ingeschat omdat u niet verblindt!

Onder communicatie leest u hoe Safety Lights de communicatie tussen weggebruikers verbetert.

Het voorbeeld onder deze link is een voorbeeld van hoe slecht de motorrijder te zien is.

[Mocht uw beveiliging actieve inhoud van onze website blokkeren, klik dan op de waarschuwing

 en sta de geblokkeerde inhoud toe om de knop "Vorige" te laten werken.]

Safety Lights.  Opvallend veilig!