Wat is het aandeel van verschillende producten en tips op uw veiligheid!

Voor de Auto:

Nb de meeste ongelukken met de auto gebeuren aan de achterzijde.

Aan de voorzijde:

Running & Alarmlights

Running Lights (vanwege kleur oranje (vuur))

Opvallen bij remmen (op RA of koplamp)

Zwaarder RA lampje

Headlight, 25% grootlicht i.p.v. dimlicht

Samen ca

10%

45%

  3%

42%

 50%

 

 

 (voor)

 

Aan de zijkant:

Running & Alarmlights

Running Lights (vanwege 2 ogen + kleur)

Opvallen bij remmen (op Richting Aanwijzers)

Zwaarder RA lampje

Headlight, 25% grootlicht i.p.v. dimlicht

Samen

60%

40%

  0%

  0%

 100%

 

 

 (voor)

 

Aan de achterzijde als niet geremd wordt:

Running & Alarmlights

Running Lights (vanwege kleur)

Opvallen bij remmen (op RA)

Zwaarder RA lampje

Headlight, 25% grootlicht i.p.v. dimlicht

Achterlicht uitlaten (overdag)

Totaal 

50%

nvt

nvt

nvt

50%

 50%

 

 

 (voor)

 

 

Aan de achterzijde bij remmen:

Running & Alarmlights

Running Lights (vanwege kleur)

Opvallen bij remmen (op RA)

Zwaarder RA lampje

Headlight, 25% grootlicht i.p.v. dimlicht

Achterlicht uitlaten (overdag)

Samen ca

nvt

65%

nvt

nvt

35%

 85%

 

 

 (voor)

 

 

In de file (achterzijde):

Running & Alarmlights, opvallen bij remmen

Running Lights (vanwege kleur)

Opvallen bij remmen (op RA of koplamp)

Samen ca

 10%

 70% 

 80%

 

 

Als de auto voorgesorteerd staat:

Als u voorgesorteerd staat is er alleen de Running & Alarmlights met RA (richting automatisch uitgaan) die om de paar seconden even stopt met richting en even de remflash laat zien op beide lampjes. Dit maakt alle verschil.

Alvorens en tijdens het inhalen:

Running & Alarmlights, opvallen bij remmen

Running Lights (vanwege kleur)

Opvallen bij remmen (op RA of koplamp) even rem aanraken

Zwaarder RA lampje

Headlight, 25% grootlicht i.p.v. dimlicht

(Inhaal) patroon op de koplamp

Samen ca

 15%

 50%

  3%

 10%

100%

 65%

 

 

 (voor)

 

 

Seinen:

Als u seint krijgt de ander en vlek op zijn netvlies, u verblindt hem. Wat hier alle verschil maakt is het automatisch seinen oftewel het inhaalsignaal van de Double Headlights. Deze seint door zachter c.q. uit te knipperen in plaats van feller te knipperen.

Fellere koplampen:

Wat als u bijvoorbeeld Xenon tegenkomt en u zit laag in de auto (op de motorfiets is het niet half zo erg)? Het is hinderlijk , zelfs gevaarlijk. Heb je zelf fel licht op dan krijgt de tegenligger vlekken op zijn netvlies waar hij jou zou moeten waarnemen! Niet doen dus. Nb bij het S.W.O.V. vindt u de droevige waarheid hierover. 

Reflecterende zaken:

Als u met dimlicht rijdt heeft u een vlek voor u waardoor de tegenligger u en uw auto niet of nauwelijks kan zien.

Aan de zijkant werkt het overdag maar avonds weer niet omdat er eerst licht op moet vallen.

Van de achterzijde werkt het ook overdag, alleen gebeuren er van achteren nauwelijks ongelukken.

Kortom in vergelijking met instincten aanspreken zoals een patroon dat lijkt op "twee ogen". En "beweging" creëren als u remt of seint met de Double Headlights, hetgeen zelfs in de ooghoeken wordt waargenomen, daarmee vergeleken vallen alle andere mogelijkheden in het niet.

 

© Safety Lights